Porto

Genel Cerrahi
Karar ve Hazırlık Aşaması
10/10
Avrupa'nın en batı noktası olduğu için biraz çekindim başta ama bir problem yaşamadım, zaten aktarmalı uçuş yaptım.
Staj
Ben sadece 2 gün devamsızlık yaptım, öğleden sonra gittiğim günler bile oldu. Departmanımdaki doktorları, asistanları çok sevdiğim için, uykuya düşkünlüğüme rağmen, her sabah büyük bir mutlulukla gittim hastaneye. Bütün doktorlar çok ilgiliydi, birçok ameliyat gördüm, hatta son hafta bir Maxilofacial cerrahla tanışıp kanka oldum, son hafta onun operasyonlarında takıldım, bir hekim olarak ömrü hayatımda görmesi mucize olan ameliyatlar izledim. Stajımdan çok keyif aldım.
Konaklama
10/10
Tek kişilik odalarda, her 10 kişiye bir mutfak ve 4 banyonun düştüğü temiz ve güzel bir yurtta kaldım. Mutfağımız olduğu için yemek de pişirebildik, buzdolabımızın olması da çok güzel oldu, birçok masraftan kıstık böylece.

Yiyecek - İçecek
7/10
Akdeniz ülkesi, sebze-meyve çoktur umuduyla gittim ama beklediğim kadarını bulamadım. Sadece sebze yemeği yediğimi hatırlamıyorum. Pazara gitmedik ama marketlerdeki sebzeler çok iyi değildi ama hiç yoktan iyiydi. Bol bol deniz mahsülü ve salata tükettik, balık sevmiyorsanız işiniz zor. Tavuk ve diğer kırmızı etler de nedense bana kötü geldi, elbette mecbur kaldıkça yedik ama tercih edilesi değil. Meyveleri gerçekten çok güzel, özellikle tropikal meyveler hem ucuz, hem de çok lezzetli. Ama bizim Türkiye’de pek önemsemediğimiz elma, portakal falan pahalı. Tanesi 1.5 €’ya elma aldığımı bilirim. :D Porto şarabı inanılmaz, hem de çok ucuz. Gayet iyi bir şarabı 5€’ya alabilirsiniz, fırsat buldukça bol bol tatmanızı tavsiye ederim. Dikkat edin yalnız, normal şaraptan 3 kat daha şekerli(kalorili) ve alkol oranı yüksek. :D
Dil ve Kültür
10/10
Zor bir dilleri var, yazılı olanı bir şekilde anlıyorsunuz ama konuştukları zaman tek kelime anlamıyorsunuz. Çok sıcakkanlı ve yardımsever bir millet, İngilizce bilmeseler bile size yardım etmek için çok uğraşıyorlar. Türk kültürüne çok yakın, zorluk çekmezsiniz.
İletişim ve Haberleşme
Herkes İngilizce bilmiyor, özellikle yaşlılar, ama bir şekilde size yardımcı oluyorlar. Gençler oldukça iyi konuşuyor.
Ulaşım
10/10
Porto’da çarşı, kafeler, gezilesi yerler hep birbirine çok yakın, neredeyse her yere yürüyerek gittik. Sadece sahile gitmek için otobüsü kullanıyorduk, o da makul fiyatta zaten. Metro sistemleri biraz karışık, bölgeler var, bir bölgenin kartıyla diğerine binince ceza oluyormuş falan. Her seferinde heyecan yaşadık ama ceza ödemedik allahtan. :D

Gezi - Eğlence
8/10
Doğal güzellikler, manzaralar, parklar olağanüstü. Gece hayatı çok geç başlıyor, sabah 2 gibi klüpler açılıyor, o zamana kadar bana göre pek olmasa da sokaklarda gençler demleniyor. Klüplerinde saçmasapan Portekiz ve Brezilya pop şarkıları çalınıyor ama genel olarak keyif alıyorsun. Türkiye gibi olduğundan bahsetmiştim, laf atanlar, rahatsız edenler falan, klüplerde çantaya dikkat etmek gerekiyor. :D
Şehir Şartları
10/10
Ben hep sıcak diye okudum, ama soğuğu da iyiymiş, gidince gördüm. Hatta geçtiğimiz yıl, Porto’nun 50 yıldır en soğuk yazıymış. 8-30 derece aralığını gördük. Kısacası, mayo da kalın sweatshirt de aynı bavula. Çorap almayı da unutmayın. Bir de okyanus çok soğuk, bileğimden fazlasını suya sokamadım hiç.
Genel Bütçe
7/10
Portekiz çok pahalı bir ülke değil, krizde olduğu için. En çok masraf, şehirlerarası trene gidiyor. Mesela, Lizbon-Porto arası 3 sa trenle ama 30€. Ortalama bir yemeği 5-10€ ya, şık bir yemeği ise 10-20 €ya yiyebiliyorsunuz. Orada biz değişim öğrencilerine hazırladıkları geziler pahalı olmuştu, 100-150 € gibi bir şey vermiştik, Lizbon ve Porto gezisi için. Bütçe alışveriş yapıp yapmamanıza göre değişir ama 500-750 € gibi bir miktar bulundurmakta fayda var.(Tabii bir de, yemek pişirip pişirmeyeceğinize. ;))
Yapılacaklar - Yapılmayacaklar
Bol bol deniz mahsülü, şarap tüketmek, Portekizli arkadaşlar edinmek, Sintra’yı detaylıca gezmek (Lizbon’un bir beldesi), fado dinlemek, şarap mahzenlerini gezmek, Douro nehri kıyısında romantizm yaşamak mutlaka yapılması gerekenlerden… Ülkenin güneyindeki Algarve sahillerini de çok methediyorlardı ama uzak olduğu için gidemedik. Grupça araba kiralamak mantıklı olabilir. Lizbon çok abartılıyor, çok fazla bir olayı yok, Porto daha karakteri olan, yaşayan bir şehir. Lizbon klasik bir metropolitan çünkü. Lizbon’da saçmasapan şeylere saçmasapan paralar vereceksiniz, bir de o var tabii. Lizbon güvenli değil, özellikle gece dikkatli olunmalı, ama ben Porto’da geceyarısından sonra yurda tek başına döndüm, rahatsız eden olmadı.
Çok çok keyifli bir yazdı benim için, özellikle de arkadaşlıklar… Çok mutlu olacağınıza eminim. Sevgiler…