Lizbon

Gastroenteroloji
Karar ve Hazırlık Aşaması
8/10
Portekize hep gitmek istiyordum.
Staj
10/10
Bölümümdeki sorumlu profesör çok ilgiliydi, bizi bir akşam yemeğe bile çıkardı eşiyle birlikte. Gastroenteroloji genel olarak sıkıcıydı, her gün ERCP ünitesinde işlem izleyerek geçiyordu. Zaman zaman karaciğer ünitesinde parasentez vs gördük, hasta vizitinde yer aldık. Poliklinikte çok bulunmadık, muhtemelen dil bilmediğimiz için. Genel olarak bölüm başkanı ve bizden sorumlu doktorla çok iyi ilişkiler kurduk fakat fazla spesifik bir bölüm olduğu için akademik olarak fazla bir katkı alamadığımı söyleyebilirim.
Konaklama
7/10
Yurtta kaldık ve hastaneye epey uzaktı. Her gün yaklaşık 40 dakika, git gel 80 dakika yolda geçiyordu. Yurdun şehre uzaklığı çok fazla değildi ve hemen yakınında gençlerin vakit geçirebileceği mekanlar vardı. Yurdun 1 tane mutfağı vardı ve yanlış hatırlamıyorsam 5 katlı bir yurttu ve oldukça yetersizdi. Devamlı dolu oluyordu ve insanlar kötü kullandığı için hijyenik olarak çok iyi değildi. Tuvaletler ve banyo yeterli denilebilir. Odalar 2 kişilikti.

Yiyecek - İçecek
10/10
Hastanenin yemekhanesinde yememiz için bize kalacağımız gün kadar, hatta biraz daha fazlasının kuponunu verdiler. Öğlenleri 4-5 çeşit yemek çıkıyordu, bunların arasından ana yemek ve yan yemeklerden seçim yapıyorduk. Haftanın her günü sabit bir yemek çıkıyor yani ay sonunda artık 4.tekrarda biraz sıkılabiliyorsunuz. Yemek dışında salata seçeneği de vardı ve yemekler genel olarak tatmin ediciydi. Neredeyse her mekanda içkilerin aşırı uygun fiyatlı olduğunu söyleyebilirim, 1 litre birayı 1 euroya aldığımız oldu. Genel olarak akşam yemeğimi yurtta kendim yaptım, yurda yakın olan marketten et ve salata malzemesi alarak dışarıda kalitesiz bir yemeğe vereceğiniz parayla Türkiye'de lüks sayılan bir menüyü yurtta kendinize yapabilirsiniz, kalan parayla da çok çok çok yoğun olan sosyal programların hepsine katılarak, gittiğiniz süreyi en verimli şekilde geçirebilirsiniz.
Dil ve Kültür
Ülke kültürünü çok beğendim, insanlar da çok cana yakındı. İngilizceyle hiç sıkıntı yaşamadım, ülkeye de cpler sayesinde daha 3.-4. günde uyum sağlamıştık. Lizbon zaten İstanbula çok benzeyen bir şehir, sadece çok daha modern hali. Şehirde sürekli bir aktivite var, festivalleri iyi kovalayın.
İletişim ve Haberleşme
10/10
CPlerin hepsi çok yardımcıydı, hiçbir zaman bizi yalnız bırakmadılar ve her şey çok iyi programlanmıştı. Telefon kartını zaten okul ücretsiz olarak temin edip hepimize vermişti. Kullanım hakkımız dolduğunda da anında yenisiyle değiştirdiler. Wi-fi sanırım her mekanda vardı, zaten size verilen sim ile wi-fi ihtiyacınız da kalmıyor.
Ulaşım
8/10
Hastane ve yurt arasında metro ve otobüs kullandık. Gittiğimizde aylık öğrenci kartı aldık 50 euroya ve tüm ay onu kullandık. Yol daha önce de bahsettiğim gibi oldukça uzundu. Şehirde bunların dışında tramvay da kullanabilirsiniz. Biz şehirlerarası yolculuklarda otobüs ve tren kullandık. FMO’nun ayarladıkları otobüstü, bireysel gezimizde tren kullandık. Hepsinin koşulları iyiydi, trenin ücreti fazlaydı.
Gezi - Eğlence
10/10
Sosyal program olarak boş kaldığımız tek bir gün olmadı. Her gün gezi her gün eğlence ile geçti. Bir süre sonra etkinliklere enerjiniz kalmamaya başlıyor ama kısıtlı süreyle orada olduğunuz için de her etkinliğe yine de katılıyorsunuz. Haftasonu gezileri olarak Lizbon, Porto, onun dışında Cascais gibi yakın yerlere geziler oldu. Fado gecesine götürüldük, kulüplere gittik, akvaryuma, jazz festivaline, başka festivallere. Merak edenlere programı gönderebilirim. Surf yaptık, yüzmeye gittik. Kesinlikle tavsiye ediyorum, Portekiz değişimi gidebileceğiniz en iyi ülke olur.
Şehir Şartları
Sabahları ve akşamları serin olmakla birlikte gün içinde oldukça sıcak oluyor. Çok yüzme hayaliniz olmasın, okyanus olduğu için buzzzz gibiydi ama tabii onun tecrübesi de çok başka. Bazı kulüplerde dress code oluyor, onun için biraz daha şık şeyler de götürebilirsiniz yanınızda.
Genel Bütçe
9/10
Harcamalarımı genel olarak sosyal programlara yaptım. Hatırladığım kadarıyla 1000 euro götürdüm ve artırarak geri döndüm. Öğle yemeğine zaten para ödemiyorsunuz, akşam yemeği ve kahvaltıyı yurtta yaparsanız zaten sosyal programların çoğunda da yiyecek içeceğiniz dahil oluyor. Biz gittiğimizde sanırım euro 7 liraydı, ama çarpmadan harcamanızı tavsiye ederim yoksa çok zor bir ay geçirirsiniz. Lizbon kendi içinde çok uygun bir şehir.

Yapılacaklar - Yapılmayacaklar
Bir defa sosyal program dışında bir yere kendimiz gidelim dedik ve yanlışlıkla tekin olmayan, hapishane bölgesine gitmişiz. Şehre dönene kadar zor anlar yaşadık. Tavsiyem zaten çok iyi planlanmış olan sosyal programa uymanız, olabildiğince eğlenmeniz ve değişimin keyfini çıkarmanız.