Giza

Genel Cerrahi
Karar ve Hazırlık Aşaması
4/10
Mısır benim gittiğim vakitte siyasi olarak biraz karışık olduğu için tereddütle gittim.
Staj
9/10
Gittiğim üniversite özel bir üniversiteydi. İletişim halinde bulunduğum hocalar çok cana yakındı. Hem hastanenin hem kaldığım yurdun olanakları iyiydi.
Konaklama
8/10
Kampüsün içinde bir yurttu. Konaklama açısından hiç sıkıntı çekmedim. İtalyan bir arkadaşımla birlikte kaldım. Öğle yemeğini hastaneden, akşam yemeğini dışardan yedim.
Yiyecek - İçecek
7/10
Genel olarak canlı bir yerleşkeydi. Yerel yemekler yapan restaurantlar büfeler vardı. Para birimi olarak tl'den düşük olmasına karşın yüksek fiyat biçtikleri için hemen hemen türkiyeyle eş pahaya denk geliyor.
Dil ve Kültür
Hocalar iyi derece ingilizce biliyor. Yerel halk için aynı şeyi söyleyemem. Oda arkadaşım arapça da bildiği için bana çok faydası oldu.
İletişim ve Haberleşme
5/10
Leo'lar oldukça arkadaş canlısıydı. Hatta döndükten sonra da iletişimimi koparmadım. Uçaktan inip şehre geldikten sonra hemen sim kartı temin ettik. Wi-fi sıkıntılıydı. Genelde kendi kartımın internetini kullandım.
Ulaşım
4/10
Şehir içinde uber çok güvenli. Taksilerde kayıt dışı izlenimi veriyor tavsiye etmem. Toplu taşıma her ne kadar güvensiz görünse de bir sıkıntı olmıyor. Özellikle 2 3 kişi birlikte dolmuşa binilebilir.
Gezi - Eğlence
10/10
Sosyal faaliyet tahminimin çok üzerindeydi. En eğlendiğim 1 ayı geçirdim diyebilirim. Kahireye, piramitlere, iskenderiyeye, siwa vahasına gittik. Nil'de Cruise'e katıldık.
Şehir Şartları
7/10
Yaz mevsiminde oldukça hafif şeyler alın. Turistik yerlerde askılı şort rahat olsa da özellikle halkla temasta olunan şehir içinde kısa kollu uzun pantolon tercih edilebilir.
Genel Bütçe
8/10
1 tl 3 mısır pound'una denkti. Hayat pahalılığı genel market yemek türkiye ile eş değer. Örneğin su 1 tlyse orada 3 pound. Geziler oldukça tutuyor. Döviz götürüp bozdurmak mantıklı. Parasını çaldıran hiç duymadım. O yüzden az götürüp orada sıkıntı yaşamayın, ben yaşadım :)
Yapılacaklar - Yapılmayacaklar
Güneş kremi gözlük mayo unutmayın. Dil sıkıntı olacağından dahili bilimler yerine cerrahi ya da yemek bilim tavsiye ederim.