Kahire

Genel Cerrahi
Karar ve Hazırlık Aşaması
9/10
Yurtdışı deneyimi yaşamak, kendi başıma idare edebileceğimi görmek istiyordum ve Mısır geldiğinde mutlu oldum. Zaten tıp fakültesindeki ilk yılımdı, stajlarda zorlanmamak için Mısır’ı tercih etmemi önermişti daha önce orada bulunan arkadaşlar. Yani hiç kararsızlık yaşamadım, bavulumu hazırladım ve yola çıktım.
Staj
8/10
Stajımı genel cerrahide yaptım. Hiç deneyimim olmadığı için sadece operasyonları izledim ve sabahları doktorlarla vizite çıktım. Bana her konuda yardımcı oldular çok güler yüzlü insanlardı. Onlardan çok şey öğrendim, orada cerrahiyi sevmemi sağladılar.
Konaklama
4 kız olarak bir apartman dairesinde kaldık. Tüm eşyalar vardı klima dahil. Arkadaşlar çok ilgiliydiler, hiçbir problem yaşamadık. Evle ilgili yalnızca apartmandakiler muhafazakar insanlar oldukları için eve erkek sinek bile almamıza müsaade edilmediği hususunda birçok uyarı aldık.
Yiyecek - İçecek
5/10
Yemek konusu sıkıntılıydı biraz. Ramazan ayında orada bulunduğumuz için marketlerde bile su bulmak zordu. Her ne kadar yakın da olsa farklı bir kültür sonuçta. İnsanlar aşırı pis. Güvenip yemek yiyebileceğin yerlerin sayısı az. Ancak oradaki arkadaşlar yardımcı oldular. Aç kalmadık hiç. Alışveriş merkezleri var dünya markalarını bulabileceğiniz. Marketlerden dilediğin gibi alışveriş yapabilirsin ki her şeyi bulmak mümkün. Ayrıca oradakilerin çoğu Türk kültürünü yakından tanıyor. Ben damak tadıma uygun şeyler yedim hep. Yöresel yemeklerini tadın derim, güzel şeyler var(falafel).
Dil ve Kültür
8/10
İngilizce bilen insan sayısı %80 civarı. Yani pek problem yaşamazsınız. Kendi aralarında Arapça konuşuyorlar elbette. Aksanları başta anlaşılmaz gelse de zamanla alışıyorsunuz. Arap kültürü, oryantal etkiler her yerde.
İletişim ve Haberleşme
7/10
Oraya gittiğimizde bir hat aldık ve kendi aramızda haberleşme sıkıntısı olmadı. Evde internetimiz yoktu malesef. Ailelerimizle iletişime geçmek güç oldu. Ama daha sonra usb modemler aldık ve her şey mükemmel hale geldi.
Ulaşım
Arkadaşlar kendi arabalarıyla taşıdılar bizi daha çok. Toplu taşıma da kullanabilirsiniz, mesela metro ile şehrin her yerine rahatlıkla ulaşabilirsiniz(erkek arkadaşlar için bir uyarı, bayanlar vagonuna binmeyin fena tartaklanırsınız). Dolmuş ve otobüsleri kullanmanızı tavsiye etmem çünkü dil konusunda problem yaşarsınız. Taksiler çok kullanışlı benzin çok ucuz.
Gezi - Eğlence
7/10
Gezi kısmı harikaydı. Müthiş bir organizasyon yapılmıştı. Görebileceğimiz tüm güzel yerleri gördük. Biz yaklaşık 20 kişilik bir gruptuk, pek problem yaşamadık gezmek konusunda. Piramitler, tapınaklar, mezarlar, mumyalar, Antik Mısırla ilgili hikayeler, her şey çok güzeldi. Benim için en güzel ve çarpıcı kısmı Kızıl Denizdi. Bir hafta sonu orada tatil yaptık ve suyun altındaki canlılık inanılmazdı. Görsel şölen karşısında ağzım açık kaldı diyebilirim su altında olmama rağmen. Ben dalış yapmak amacıyla gitmiştim oraya ve amacımı gerçekleştirdim. Her anına değdi. İnanılmaz bir deneyimdi.
Şehir Şartları
5/10
Şehir pek iç açıcı değil açıkçası. Sokakta yürümek bile istemiyor insan. Her yer çöplük, yığınla çöp var yerlerde ve kokuyor. Çünkü felaket sıcak ama alışılıyor, koku duyusu bu. Büyük bir şehir yapılabilecek çok şey, gidilebilecek çok yer var ancak tanıyan bilen birileriyle gidilmeli. Çünkü turistler için güvenli olmayan çok yer var.
Genel Bütçe
7/10
Mısır gerçekten yaşamak için ucuz bir ülke. Türkiye’den daha uygun bile diyebilirim. Ben 1000 dolarla falan gittim ve cebimde parayla döndüm. Paraları tl den daha değersiz. Hediye almak isterseniz sıkı pazarlık yapmalısınız, turist olduğunuz için ederinin 6 katını falan istiyorlar.
Yapılacaklar - Yapılmayacaklar
Sokaklarda yalnız dolaşmayın mutlaka bir arkadaşınızla olun. Hatta kızlar her yere taksiyle gitmenizi öneririm. Markete bile çıkmayın tek başınıza. Kızlar ve erkekler pek samimi olamıyor ancak el sıkmanıza müsaade ediyor toplum. Alkol pek bulunmuyor. Çok güzel yerler ama tuzlu oluyor. Pek sık gidemiyorsunuz.
Dalış için gidin, mutlaka yapmalısınız. Antik Mısır hakkında bir şeyler öğrenin. Oradaki arkadaşlara rakı götürün. Hiç ramazanmış adamlar Arapmış diye düşünmeyin çünkü ben götürmedim diye tavır yaptılar benden söylemesi.