belirtilmemiş

Emergency Medicine
Karar ve Hazırlık Aşaması
9/10
Aldığım puan ile kesin gelebilecek ülkelere odaklandım. Her zaman gidemeyeceğim bir yere gitmek ve orada yaşayanlar ile ülkeyi gezmek istiyordum Aynı zamanda Meksika'nın bütçeme uygun olmasını göze aldım. Acil tıp bölümünü seçtim çünkü 1. Sınıfta tıbbi bilgim çok fazla değildi ve aktif olarak gözlemlenebileceğim bir bölüm olduğunu düşündüm.
Staj
10/10
Çok güzel bir staj geçirdim. Acilde asistanların gözetimi altındaydık. İlk gündem cpr yapma fırsatım oldu. Kan gazı almayı, sütürü öğrendim. Dil bariyeri olduğu için yaptıkları şeyleri açıklarken eksiklikler olabiliyordu ancak henüz 1. Sınıf olduğum için genel olarak gözlem yapabilmek bile yeterliydi. Verimli geçti diyebilirim.
Konaklama
6/10
2 katlı bir hostelde kaldık. Odamda 2 stajyer daha vardı ve odamızda banyo ve duş vardı. Haftada bir odamız temizleniyordu. Mutfağımız yoktu ancak dışarı da yakın mesafede restoranlar vardı. Sivrisineklerin olması bazen sıkıntı yaratıyordu. Onun dışında cok sorunla karşılaşmadık.
Yiyecek - İçecek
10/10
Hastanede öğle yemeği ve sabah kahvaltısı veriliyordu. 4 çeşit yemek ve mutlaka meyve ve kahve oluyordu. Sokaklarda 7-11 adında kahve, içecek,tatlı vb şeyler satan marketler vardı ve 7/24 açık oluyordu. Mango, Hindistan cevizine her an ulaşabiliyordunuz. Gittiğim dönemde en pahalı restoranlarda yemek yaklaşık 25-30 TL tutuyordu. O yüzden çoğu restoranı deneme fırsatımız oldu, sokaklarda taco vb fast food satan mekanların sayısı çok. Domuz eti yemek istemiyorsanız saygı gösteriliyor ve dikkat ediliyor ancak çoğu mekanda seçenek azalıyor.
Dil ve Kültür
9/10
Ülkede İngilizce konuşan sayısı az. Ancak İspanyolca birkaç cümle öğrenerek taksi şoförleri, restoran sahipleri ile anlaşmak gayet kolay. Yerel halk çok cana yakın ve yardımsever. Sokaklarda dans eden yaşlı çitlere rastlayabilirsiniz. Ancak bazı yerlerde yerel öğrencilerin yardımı olmadan kaybolmak kolay. Bir de arka sokakların güvenli olmadığı söylendiği için şehir merkezinden çok ayrılmadık. Ülkenin kuzeyinde Amerika’ya yakın bölgelerde terör ve uyuşturucu olayları çokmus. O yüzden güneye gittiğimiz için şanslıydık. Onun dışında hava sıcak ve yemekler güzel. Adana tarzı bir şehre benzetebilirdim sanırım :)
İletişim ve Haberleşme
6/10
Cp’im beni havalimanından gelip aldı ve hostelimize yerleştirdi. Leolar ara ara gelip bizimle şehri geziyorlardı. Cp’min ailesinin çiftliğinde herkesin kendi ülkesini tanıtacağı bir etkinlik düzenlendi. Ailesi ile Mısır toplama ve Türk kahvesi içme fırsatımız bile oldu. Sim kartı ucuzdu ancak fiyatını hatırlamıyorum. Hostelde wifi bağlantısı çok iyi değildi. Mekanlarda ücretsiz Wi-Fi vardı. Diğer incominglerle çok iyi anlaştık hafta sonları kendi planlarımızı yapip birkaç şehir gezdik. Hala bazıları ile iletişim halindeyim.
Ulaşım
9/10
Şehir dışına çıkarken Türkiye’de olduğu gibi otobüsleri kullandık. Oldukça konforlulardı. Taksi ücretleri çok ucuzdu. Minibüsler de sürekli kullanılıyordu. Hastane ile host elim yürüme mesafesindeydi. Ulaşım sıkıntısı hiç yaşamadım diyebilirim.
Gezi - Eğlence
10/10
Şehirimde pazar günü tüm yollar kapatılıyordu ve koşu yapan, bisiklete binen insanlar oluyordu. Pazar akşamı ise dışarıda havai fişek gösterileri vb oluyordu. Puebla adında bir şehire gece gökyüzüne bırakılan ışık fenerleri ve konserler olan bir etkinliğe katıldık. Başka bir şehirde bir tekne ile bir adaya açıldık ve elektriği olmayan bu adada küçük bir restoranda yemek yedik. Bir sörf tahtasını tutmamızı söyleyen ve bizi çeken yerel bir dalgıç ile okyanusta balıkları izledik. Meksico City de piramit kalıntılarını ve mayan takvimini gördük. Maya ve Aztec kültüründen bahseden müzeleri gezdik. Teotihuacanda Piramitlere tırmandık. Kısacası gezmek ve ülkeyi tanımak için çok güzel fırsatlarımız oldu.
Şehir Şartları
9/10
Morelia şehrindeydim. Yağmur sezonu olduğu için yağmurluk ve şemsiye getirmek gerekliymiş sonradan temin etmek zorunda kaldık. Şarj aletleri için adaptörü oraya vardığımda aldım. Şehir oldukça gelişmişti 1 milyon nüfusu vardı. Kafelerde otururken telefon ve cüzdanları açıkta bırakmamak gerekiyor. Küçük çocuklar gelip çalabiliyorlar.
Genel Bütçe
8/10
1 Türk lirası 6-7 Meksikan pesosuydu. Ancak dönmeme yakın Türk lirasının değeri azaldı. Yaklaşık 1500-2000 TL arasi harcadım. Hayat genel olarak çok ucuzdu. Ancak uçak biletleri önceden alınsa bile pahalı olduğu için bu ucuzluk dengelenmiş oluyor.
Yapılacaklar - Yapılmayacaklar
Piramitleri ziyaret edin. Sokak yemeklerinden korkmayın :)