Sofia

Yıl
2014
Staj Görülen Üniversite
Sofia University “St. Kliment Ohridski”
Staj Görülen Bölüm
Internal Medicine - Gastroenterology
Karar ve Hazırlık Aşaması
8/10
Zor olmadı, ailemin izin verdiği ve 1. sınıfta puanımın tutabileceği herhangi bir yere gitmek istiyordum.
Staj
9:00-14:00 mesaisiyle çalıştık genelde. Çok hasta yok, özellikle yazın hastanelerin bazı bölümlerini kapatıyorlar. Daha çok kolonoskopi ve endoskopi izledik. Bazı temel hastalıkların farklılıklarını öğrendik.
Konaklama
6/10
Odaları 2 kişilik olan öğrenci yurdunda kaldık. Farklı kültürlerle tanışmak için çok iyi bir ortam. Oda arkadaşım Barcelona'dandı. Yurt odaları biraz eski ama o ortamda lüksle çok ilgilenmiyorsunuz.
Yiyecek - İçecek
8/10
Damak tadı Türkiye'ye yakın, benzer yemekler çok. Lokantadan yedik öğlen ve akşam, ama zaten pahalı bir ülke olmadığı için çok etkilemedi.
Dil ve Kültür
Belli yaştan büyük insanlar genellikle ikinci dil olarak Rusça biliyor. Ama üniversite öğrencilerinin İngilizceleri iyi. Komünistik bir dönemden yeni çıktıkları için mimari ona göre, ilginç binalar var.
İletişim ve Haberleşme
9/10
Ulaşım
10/10
Uçak, otobüs veya trenle gidebilirsiniz zaten yakın olduğu için ulaşım çok rahat. Otobüs bileti git gel 90 liraydı en son.
Gezi - Eğlence
Sosyal programları çok verimliydi, bir tanesi tamamen eğlence diğeri de kültürel amaçlı. Onun haricinde orda tanıştığınız diğer tıp stajında olan insanlarla takılabilirsiniz.
Şehir Şartları
8/10
Sofia kesinlikle Bulgaristan'da gidilebilecek en iyi şehir. Başkent olmakla birlikte eski dönemin öğelerini taşıyor. İstanbul'a göre biraz sakin kalsa da belli düzeni oturmuş ve düzenli bir şehir.

Genel Bütçe
10/10
Uçakla gidip geldim, 600 tl yol param tuttu. 600 tl de önceden vermiştik zaten. 300 tl gibi de yemeğe harcadığımı düşünüyorum, kalanı kişiden kişiye değişen eğlence harcamaları.
Yapılacaklar - Yapılmayacaklar
Gerçekten trekking’i seven biri değilseniz Vitosha dağına tırmanmayın. Tırmanırsanız da dağ ayakkabısı ve ceketlerle gidin.