Leiden

Göğüs Hastalıkları
Karar ve Hazırlık Aşaması
8/10
Türkiye'ye uzaklığına, sosyoekonomik şartlarına, , sağlık hizmetlerinin sunumuna dikkat ettim.Hazırlık aşamasında, stajı nasıl verimli geçirebileceğim, nereleri gezebileceğim hakkinda planlar yaptim.
Staj
Akademik personelle ilişkim iyiydi.Ingilizceyi neredeyse herkes iyi konuştuğu için hastalarla da ingilizce anlaşabildim.Fiziki koşulları iyiydi, her sabah ve bazı günler öğlen arası olgu sunumları, konu anlatımları oluyordu.Hepsini Ingilizce yapmadıkları için merak ettiğim konularda tercüme etmelerini rica ettim.Daha çok görsel (akciğer grafisi, ekg, toraks bt yorumlama) ve klinikle uyumu konusunda kendimi geliştirdim.Stajımı daha çok serviste oradaki stajer öğrencilerle hasta alarak, yardımcı olarak geçirdim.Bir süre poliklinikte durarak fizik muayene yaptım.Bronkoskopi, torasentez gibi uygulamalara yardım ettim.Çok yoğun bir hastane olmadığından bana tercüme yapıp açıklayacak vakitleri oluyordu.
Konaklama
8/10
Bir stajer öğrenci ve ev arkadaşıyla beraber kaldım.Kaldığım ev hastaneye yaklaşık 4 km idi, merkeze de yakındı.Kaldığım arkadaşım bana kızkardeşinin bisikletini verdi, stajım boyunca onu kullandım.Hijyen koşulları fena değildi, kendi kaldığım odanın temizliğini yaptım.Hastasonları turkmsic etkinliği olarak Amsterdam, Utrecht şehirlerine gittik.Orada kalınan yerlerdeki hijyen koşulları kötüydü.
Yiyecek - İçecek
5/10
Hastane yemekleri pek iyi değildi.Dışarda yemek genel olarak pahalıydı.Arkadaşlarla beraber gittiğimiz yerler dışında marketten alarak kendim yemek yapmayı tercih ettim.
Dil ve Kültür
9/10
Ingilizce kesinlikle staj süresi için yeterli oldu.Yerel halk çok kibar ve hoşgörülü insanlar.
İletişim ve Haberleşme
8/10
Kolaylıkla ulaştım herhangi bir sorun olmadı.Sim kartı almama gerek kalmadı, evdeki ve hastanedeki wifiyi kullanıp yakinlarimla whatsapptan haberleştim.Diğer inconimglerle aram iyiydi, neredeyse her yeri beraber gezdik.
Ulaşım
Şehirler arası yolculuklarda tren kullandım.Otobüsten pahalı olmasına rağmen çok pratikti.Şehir içi hep bisiklet kullandım.Bisiklet ile her yere gidilebiliyordu.
Gezi - Eğlence
8/10
Haftasonları Amsterdam ve Utrecht gezileri oldu.Şehirde yel değirmenlerini, çeşitli müzeleri, alışveriş mağazalarını gezdim.Amsterdamda Van Gogh müzesi, kanal turu ve Red Light District'e gittik.Program çok iyi organize edilmişti ve bir haftasonu için kişi başı her şey dahil 10€vermiştik.Utrecht te de kano turu ve piknik yaptık.Haftaiçi çoğunlukla diğer incomingler ile haberleşip şehri gezdik.
Şehir Şartları
Temmuz ayı Türkiyede'ki nisan-mayıs ayları gibiydi.Zaman zaman yağmurlu ve kapalı hava vardı, gün içinde değişkendi.Şemsiye ve çok kalın olmayan bir mont olmalı.
Genel Bütçe
8/10
Ben gittiğimde euro 3,3 tl idi.Uçak biletlerim dışında, yeme-içme, market alışverişi, giyime para harcadım.Kendi başıma gitseydim en az 3-4 kat fazla para harcardım.Benden faturalara ortak olmamı vs istemediler.1 aylık 80-100€ arası harçlık verildi.Şehirde yemek yenecek mekanlar pahalı, marketler nispeten uygundu.
Yapılacaklar - Yapılmayacaklar
Diğer incominglerle haberleşmeyi, bisikletle ulaşımı, herhangi bir sorunda hemen CP ve leolarla iletişime geçilmesini öneririm.