Dubrava

Plastic Surgery
Karar ve Hazırlık Aşaması
8/10
Daha önce Hırvatistan'a staj değişimiyle giden arkadaşlarımın hepsi çok memnun kalarak geri dönmüşlerdi. Ben de onların deneyimlerine güvenerek Hırvatistan'ı tercih ettim.
Staj
10/10
Plastik cerrahideki hocaların hepsi mükemmeldi ve bizlerle çok ilgilendiler. Yaz dönemi olmasına rağmen her gün en az 1-2 operasyon görme fırsatımız oldu ve hocalar her zaman sorularımızı yanıtlamak için vakit ayırdılar. Ayrıca bize; istediğiniz zaman izin alın, Hırvatistan'ı gezin diyorlardı. Devamsızlık konusunda da sıkıntı çıkarmadılar.
Konaklama
6/10
2 kişilik odalarda, öğrenci yurdunda kaldık. Benim odam 5. kattaydı ve asansör yoktu. Ayrıca en üst kat olduğu için odalar hep çok sıcak oluyordu ve camı açtığımızda da içeri küçük sinekler giriyordu. Resepsiyondakilerin neredeyse hiç İngilizcesi yoktu, o yüzden bir işimiz olduğunda Hırvatlar'dan birisini bulmamız ve bizim için tercüme etmesi gerekiyordu. Fakat bina ve odalar çok yeniydi ve yurtta WiFi vardı, bu anlamda çok rahat ettik.
Yiyecek - İçecek
5/10
Benim staj yaptığım hastanede kahvaltı ve öğle yemeği olmak üzere 2 öğün yemek veriliyordu fakat kahvaltı ve öğle yemeği genel olarak çok yetersizdi ve kötüydü. Diğer hastanelerde staj yapan arkadaşlarımın daha iyiydi bu durum sadece bizim hastanenin bir eksiğiydi. Ama genel olarak yemek yemek için şehir merkezinde bir sürü yer var ve fiyatlar çok uygun.
Dil ve Kültür
9/10
Gençlerin çoğu İngilizce biliyor ve Hırvatlar genel olarak Türkleri çok seviyorlar. Zaten iki dilde de aynı olan pek çok kelime var. Biz anlaşma konusunda hiçbir sorun yaşamadık.
İletişim ve Haberleşme
İlk günkü tanışma toplantısında hepimize Hırvat sim kartı verildi ve içine internet yükledik. Ayrıca yurtta ve şehrin pek çok bölgesinde WiFi olduğu için hiç sorun olmadı.
Ulaşım
9/10
Şehirde çok geniş bir tramvay ağı var ve gitmediği yer yok diyebiliriz. Biz öğrenciler için verilen aylık bir seyahat kartı aldık. (400 Kunaydı diye hatırlıyorum.) Bu kart sayesinde tramvay ve otobüsleri istediğimiz kadar kullanabildik.
Gezi - Eğlence
8/10
Zagreb'de kesin olarak görülmesi gereken 2 müze var: Museum of Illusions ve Museum of Broken Relationships. Ayrıca şehir biraz dışındaki Plitvice'ye de mutlaka gidilmeli, tam bir doğa harikası. Zaten yereldeki Leo ve CP'ler çok güzel programlar yapmışlardı. Çevredeki diğer turistik yerlere de gittik.Ulusal turla Duvrovnik'e gidemiyorduk bu yüzden biz kendi aramızda isteyenlerle anlaşıp Dubrovnik ve birkaç yeri öyle gezdik.
Şehir Şartları
7/10
Zagreb başkent olmasına rağmen küçük bir şehir ve gezilecek yerler 2-3 günde bitti. Ayrıca Temmuz ayında gittiğim için herkes kıyı tarafına tatile gidiyordu ve özellikle hafta sonu şehir bomboş oluyordu ama geceleri konser, opera vb. bir sürü etkinlik oluyor. Ayrıca geceleri de CP'lerimizin arkadaş gruplarıyla partilere gittiğimiz için eğlenceli geçti.
Genel Bütçe
9/10
Diğer Avrupa şehirlerine göre her şey çok ucuzdu. Ben paramı genelde gezmek için harcadım. Dubrovnik ve Split, Zagreb'e kıyasla daha turistik yerler olduğu için daha pahalıydı. Ben Hırvatistan'dan sonra Trieste, Bled ve Ljubljana'ya da gittim. Gezilerle birlikte toplam 700-800 Euro civarı yeterli oldu.